De DKW F7 werd in 1938 op de markt gebracht door de Auto Union groep als opvolger van de DKW F5.
In 1938 werd er naast de cabriolet saloon ook een coupe cabriolet uitgebracht genaamd de DKW F7 Front Luxus. Het hart van de wagen is een 692cc tweecilinder met ongeveer 20pk met een topsnelheid van net boven de 80km/h.
Dit exemplaar werd ongeveer 20 jaar geleden aangekocht. De laatste jaren van haar rijdende leven had deze DKW doorgebracht in Polen. Hier werd zij koste wat het kost rijdende gehouden met elk mogelijk onderdeel dat voor handen was. Zodoende was de staat waarin zij verkeerde verre van origineel. De nieuwe eigenaar was van plan om haar weer in zo’n origineel mogelijk staat terug te restaureren. Omdat er tussen 1937 en 1939 in totaal ongeveer 80.000 F7’s werden gemaakt, waarvan slechts 2.288 in de uitvoering Front Luxus, bleek het erg lastig om aan originele onderdelen te komen. Jaren aan speurwerk, musea bezoeken, foto’s bestuderen en de juiste contacten weten te leggen, resulteerde uiteindelijk tot dit prachtige exemplaar. Werkelijk waar alle respect!!
Voor het bekleden van het interieur en het maken van de cabriokap moesten ook wij ons natuurlijk aan de originaliteit van deze wagen houden. Bij de levering van de wagen kregen wij een huisgemaakt boekwerk waarin heel netjes alle details uitgewerkt stonden. Geweldig! Was iedereen maar zo goed voorbereid 😉
Oorspronkelijk was het interieur van de DKW F7 Front Luxus deels bekleed met kunstleder en deels met leder, beide in een erg grove nerf. Helaas is het niet mogelijk om tegenwoordig een juiste combinatie van leder en kunstleder te vinden in exact dezelfde juiste kleur en nerf. Hierdoor waren we gedwongen om alles met leder te bekleden. De vloer werd voorzien van een wollen tapijt. Uiteindelijk nog de prachtige 3-delige cabriokap gemaakt van Sonnenland kapstof. De voering zo origineel mogelijk met paardenhaar en afgewerkt met een binnen hemel van woldoek.